A WEBIKSZ Önkormányzati Programcsomag a 1993. III. évi szt. által meghatározott ellátásokra vonatkozó nyilvántartás vezetésére készült.
Modulok:
Szociálpolitika:
Webiksz Önkormányzati Programcsomag- Szociálpolitika Modul
A programban alkalmazott jogszabály:
- 1993. évi III. törvény a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról, azon belül a 45. paragrafus:
„A képviselő-testület az e törvény rendelkezései alapján nyújtott a pénzbeli és természetbeni ellátások kiegészítéseként, önkormányzati rendeletben meghatározott feltételek alapján-pénzbeli vagy természetbeni formában- települési támogatást nyújt.”
A programban ezeket a települési támogatásokat- lakhatási támogatás, ápolási támogatás, gyógyszertámogatás, rendkívüli támogatás stb.- lehet nyilvántartani.
A helyi rendeleteknek megfelelően támogatásként jogcímek rögzíthetők, melyekhez beállíthatók a havi összegek, számolási módok, a jövedelem számolás és az alapösszeg számolás módja is.
A támogatásokhoz rendszeres és időszakos levonások rögzíthetők, melyeket a program automatikusan levon a támogatás összegéről.
Lehetőség van a csoportos előírás felvitelére vagy csoportos megszüntetésre. A jogtalanul felvett támogatások visszafizetését és nyomon követését is kezeli a szoftver. Egyénileg szerkesztett iratminták, dokumentumok szerkesztésére is van lehetőség.
A modulokban feldolgozott adatok kimutatását különböző szűrési feltételek beállítása mellett, listázni, rendszerezni lehet. A lista eredménye alapján körlevél küldése is megoldható. Lekérdezhető a Központi Statisztikai Hivatal 1206 számú nyilvántartás szerinti adatgyűjtés.
További tájékoztatás az alábbi telefonszámon vagy e-mail-ben: 06-52-530-175
Gyermekvédelem:
Webiksz Önkormányzati Programcsomag- Gyermekvédelmi Modul
A programban alkalmazott jogszabály:
- 1997. évi XXXI. tv. a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról
„A gyermekek védelmét pénzbeli, természetbeni és személyes gondoskodást nyújtó gyermekjóléti alapellátások, illetve gyermekvédelmi szakellátások, valamint e törvényben meghatározott hatósági intézkedések biztosítják.
Pénzbeli és természetbeni ellátások:
a.) rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény,
b.) gyermekétkeztetés,
c.) gyermektartásdíj megelőlegezése,
d.) otthonteremtési támogatás. „
A program ezeknek a feladatoknak a nyilvántartó rendszere, mely igazodik az aktuális jogszabályváltozásokhoz.
Az ügyfél kiválasztását több szempontú, kombinált keresési lehetőség segíti.
Az ellátásokhoz a jogszabálynak megfelelő jogcímek rögzítését biztosítja a szoftver. A képviselő, képviselt tekintetében külön-külön beállítható különböző számolási mód, mely alapján a program automatikusan kiszámolja a havi összegeket.
A jogtalanul felvett támogatások visszafizetését és nyomon követését is kezeli a program.
Egyénileg szerkesztett iratminták, dokumentumok készítésére ad lehetőséget a rendszer.
A modulokban feldolgozott adatok kimutatását különböző szűrési feltételek beállítása mellett listázni, rendszerezni lehet.
Lekérdezhető a Központi Statisztikai Hivatal 1206 számú nyilvántartás szerinti adatgyűjtés.
További tájékoztatás az alábbi telefonszámon vagy e-mail-ben: 06-52-530-175
Pénzügy:
A Webiksz Önkormányzati Programcsomag Pénzügy moduljában a Szociálpolitika és Gyermekvédelem modulokban rögzített támogatások után járó összegekkel dolgozunk. Segítségével könnyen elvégezhető a támogatások kifizetése, valamint az ezzel járó adminisztrációs munkát is könnyebbé és gyorsabbá teszi a program.
A kifizetéseknek 3 fő típusa van:
Készpénz kifizetés (házipénztárból történő kifizetés): készíthetünk egyszerű és összevont listát, igény szerint ügyiratszámmal, a levonások részletezésével. Ezeken a listákon van hely az ügyfelek aláírásának is. Lehetőségünk van továbbá címletjegyzéket és címletjegyzék összesítőt nyomtatni.
Postai utalás: amennyiben szerződésünk van a postával és rendelkezünk a „Pekdes32” nevű programmal, úgy készíthetünk egy feladójegyzéket, amelyen szerepel a kifizetendő összeg és a postai utalványdíj tételesen. Elkészíthetjük azt az állományt, amit a Pekdes32-vel titkosítani lehet. Ha a Pekdes32 elérési útját megadjuk, akkor a program ezt automatikusan meghívja és egyből a titkosított állományt kapunk, amit átadhatunk a posta részére.
Átutalás: a támogatásokat akár bankszámlára is utalhatjuk, erre több lehetőségünk van attól függően, hogy melyik bankkal állunk szerződésben és milyen szerződésünk van. A program bármelyik banki program számára elkészít egy állományt, amit a banki programunkkal már csak be kell olvastatni, vagyis nem kell kézzel bevinni az adatokat.
A kifizetések egyszerű utalással (egy támogatás egy tétel) vagy összevont utalással (több támogatás egy tétel) is készülhetnek. Az összevonás mértékétől függően egy ügyfél havonta csak egyszer jelenik meg (pl.: gyermekvédelmi támogatásnál a szülő egy összegben kapja a gyermekei után járó egyszeri támogatást). Lehetőség van több hónap összevonására is, így az elmaradt tételek egy sorban (összevonva) jelennek meg az aktuális havi összegekkel.
Levonások kezelése: lehetőség van nem csak egyszeri, hanem rendszeres levonások kezelésére is. Rendszeres levonás esetén az ellátottnak kifizetett összegből mindaddig levonódik az előírt összeg, amíg azt vissza nem vonja a jogosult. A levonásra került összegek ugyanúgy kiutalhatók a jogosultnak, mint az ellátások. A jogosult lehet magánszemély vagy jogi személy.
A levonások külön listázhatóak, így nyomon követhető, hogy melyik hónapban kitől, mennyit vontunk le. Szolgáltatók javára történő levonás esetén az elutalt összeg mellé mellékelhető egy lista vagy akár egy Excel táblázat azokról, akiknek a támogatásából oda utaltunk, szükség szerint névvel, címmel fogyasztói számmal.
Gyermekvédelmi támogatás átadás-átvételi jegyzék: egyszeri pénzbeli gyermekvédelmi kedvezmény esetében lehetőség van olyan átadó jegyzéket nyomtatni, amelyben a képviselő neve alatt fel vannak sorolva a jogosult gyermekek is.
További tájékoztatás az alábbi telefonszámon vagy e-mail-ben: 06-52-530-175
Bérlakás és nem lakás céljára vonatkozó...:
WEBIKSZ Önkormányzati Programcsomag Bérlakás és nem lakás céljára vonatkozó nyilvántartó modul
A lakások és helyiségek bérletére, valamint az elidegenítésükre vonatkozó egyes szabályokról szóló 1993. évi LXXVIII. törvény „A lakásbérlet szabályai” pontjait figyelembe véve dolgozza fel az ingatlanok bérbeadásával kapcsolatos nyilvántartást és ügymenet kezelést.
Az önkormányzat tulajdonában álló bérlakásokra vonatkozó adatok nyilvántartása az alábbi területekre terjed ki:.
a lakás helyiségeinek felszereltsége, mely felületen megadhatjuk azokat az eszközöket és leltári számaikat, melyeket nyilvántartásba akarunk venni,
a bérlemény állapota, rendeltetése,
az ingatlanban előforduló meghibásodásokat, amelyeket kép feltöltésével is illusztrálhatunk,
az ügyféltörzsben szereplő eddigi bérlők, akik pályáztak az ingatlanra, bérelték vagy jelenleg is bérlik - feltüntetve az önkormányzat helyi rendeletében meghatározott jogcímet, a bérlés időszakát és megszűnésének, elutasításának okát,
késedelmek esetén a bérleménnyel kapcsolatos korábbi és aktuális tartozások
az adott bérleménnyel kapcsolatos elvégzendő és elvégzett munkálatok
A "Bérlakás és nem lakás céljára vonatkozó modul"-ban lehetőség van rögzíteni a bérbeadások során felmerülő kérelmeket, vagy a bérbeadás folyamatához tartozó pályázatokat. Folyamatosan nyomon követhető a pályázat benyújtásának státusza. A bérlő kiválasztását pontrendszer segíti.
A bérleti dijak megadása történhet az előírásoknál rögzített adatból csoportos generálással, vagy egyedi eseti rögzítéssel is. A tranzakciók menüpont alatt lehetőség van a befizetések csoportos felvitelére, illetve az egyes ügyfelek befizetéseinek listázására. Iratminták segítik a dokumentumok kitöltését. Előre definiált, több szempont szerint szürhető lista kérhető le egyszerűen, az ügymenet folyamán létrejött adatokról, folyamatokról, úgymint: bérbe adható ingatlanok listája, pályázott ingatlanok listája, pályázók listája, késedelmek stb...
További tájékoztatás az alábbi telefonszámon vagy e-mail-ben: 06-52-530-175